Po prostu finanse – świat finansów na wyciągnięcie ręki!

Dowiedz się o czym się mówi wśród rekinów finansjery

Biznes Gospodarka

Dzięki PKP Cargo odżyje fabryka wagonów na Podkarpaciu

PKP Cargo S.A. podpisało umowę na zakup majątku po dawnej Fabryce Wagonów Gniewczyna na Podkarpaciu – poinformowano na konferencji prasowej w Ministerstwie Aktywów Państwowych. Ponowne uruchomienie zakładu ma pomóc przewoźnikowi w planowanej wymianie taboru, umocnić jego wiodącą pozycję na europejskim rynku i stanowić szansę na rozwój całego regionu.

Wartość umowy oznaczającej przejęcie przez PKP Cargo 33 ha gruntów, na których stoją hale fabryczne o powierzchni 4 ha, szacowana jest na ponad 30 mln zł.

„PKP Cargo to największy przewoźnik kolejowy w Polsce, dysponujący flotą około 55 tys. wagonów. W najbliższych latach zarząd spółki planuje gruntowne odnowienie i unowocześnienie swojego taboru – między innymi zakup 1,2 tys. platform do transportu kontenerów. To dobra wiadomość, że te inwestycje będą mogły zostać zrealizowane przez przywrócony do życia zakład w Gniewczynie Łańcuckiej” – mówił Zbigniew Gryglas, wiceminister aktywów państwowych. 

Fabryka powstała w latach 50-tych ubiegłego stulecia , w 2001 roku została sprzedana prywatnemu inwestorowi. W 2014 roku ogłoszono jednak jej upadłość, a rok później podjęto decyzję o likwidacji zakładu. 

„Transakcja ta jest przykładem aktywnej polityki rządu w kierunku repolonizacji i reindustrializacji naszego kraju. Jeszcze kilka lat temu udział kapitału narodowego w polskiej gospodarce znacznie odbiegał od unijnej średniej. Naszą ambicją jest zmiana tej sytuacji i wspieranie spółek skarbu państwa, takich jak PKP Cargo, w tworzeniu stabilnych, dobrze opłacanych miejsc pracy zlokalizowanych na terenie Polski” – podkreślał wiceminister Gryglas.

Prezes zarządu PKP Cargo, Czesław Warsewicz wskazywał, że decyzja o przejęciu zakładu w Gniewczynie Łańcuckiej wpisuje się w długofalową strategię spółki, której celem jest uruchomienie produkcji własnych, nowoczesnych wagonów towarowych. Pozwoli to nie tylko zaspokoić potrzeby rynku krajowego, ale również umocnić się spółce na mapie gospodarczej Europy – już dziś jest ona drugim, największym przewoźnikiem w UE.

„Nowoczesne wagony są lżejsze i przewożą więcej masy, a co za tym idzie – są tańsze, na koszt jednostkowy od kilku do kilkudziesięciu procent. Modernizacja taboru pozwoli nam utrzymać konkurencyjność, generować większe zyski dla akcjonariuszy, zdobywać nowe rynki i zwiększać udziały” – podkreślał Warsewicz.

Tomasz Poręba, poseł do Parlamentu Europejskiego (PiS), skoncentrował się na korzyściach płynących z ponownego uruchomienia zakładu dla okolic Gniewczyny Łańcuckiej i całego Podkarpacia.

„Kilka lat temu fabryka zatrudniała około tysiąca fachowców i podpisana przez PKP Cargo umowa pozwoli na ich powrót do pracy. Liczymy na to, że wznowienie produkcji będzie możliwe już na przełomie lat 2022/23. Ponowne uruchomienie zakładu z pewnością będzie stymulować rozwój gospodarczy całego województwa” – podsumował europoseł. 

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Źródło informacji: PAP MediaRoom

moderator1
Author: moderator1

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Warning: Undefined variable $handle in /home/platne/serwer99779/public_html/poprostufinanse/wp-content/plugins/elegance-modal-box/elegance-modal.php on line 56

Pin It on Pinterest